sunnuntai 15. joulukuuta 2013

My favorite poem


Löysin muuton yhteydessä lapsena saamani runokirjan ja kirjaa selaillessani muistin mikä lapsena oli kirjan lempirunoni ja se taitaa olla sitä edelleenkin.

During the move I found my children's poem book that I got when I was little. And while glimpsing it I remembered what was my favorite poem from the book when I was a child and I think the poem is still a favorite.


Mr. Pii Poo 
was a magician
He yelled: hii hoo!
and stamped the ground
ja bewitched
raisins
apples
potatoes
carrots
princesses
sauseges

so Mr. Pii Poo
was a witch

Once Mr. Pii Poo
was at Espa
He yelled: Hii hoo!
and stamped the ground
and then with Vespa he drove

That was Mr. Pii Poo's big mistake

Because witches power
can't handle machines
no engines
no nuts
no pedals
no gears
no clutches

once and for all
machine has a machine's rate

Oh well,
Mr. Pii Poo
drove to the station
He yelled: Hii hoo!
and stamped the ground
and fell under a train

I am dying
yelled Pii Poo
too soon!
He yelled: hii hoo!
and died later. 

*

Kirsi Kunnas - Tiitiäisen satupuu


6 kommenttia:

  1. 1. luokan opettaja luki Kirsi Kunnasta meille ja tää on jäänyt hyvin mieleen. ^^

    VastaaPoista
  2. Toi on munkin lempirunokirja, yhä vieläkin, joskin Herra PiiPoo oli musta vähän pelottava ja jostain syystä sekoitin sen lapsena M.A. Nummiseen :D

    VastaaPoista
  3. Ihan vasta luin tuon runon Niilolle <3 Oma suosikkini on se possuruno jossa kuningas Barbarossa possuksi muuttui kun leikistä suuttui.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa miks mie en muista sitä :D Mut tää taikuri on ihana, saa mun symppispisteet :3

      Poista