torstai 12. tammikuuta 2012

Nahkarotsi

Onneksi olin A:n kanssa liikenteessä tiistaina, muuten olisi varmaan jäänyt uusi rotsi hankkimatta. Olimme kiertelemässä kirpputorilla, kun A hoksasi nahkatakin telineessä ja pyysi minua kokeilemaan sitä. Yritin hangata vastaan, nimittäin olen aina poikkeuksetta näyttänyt naurettavalta lyhyessä nahkarotsissa. Viimeisimmän todisteen tästä tuo Ayan kanssa joulukuussa tehty shoppailureissu, jolloin Aya sai hyvät naurut testatessani eräässä vaateliikkeessä biker-mallin rotsia.

Suostuin kuitenkin taas julkiseen nöyrytykseen ja vedin takin niskaani. Odotin A:n alkavan nauraa, mutta hän käskikin minun etsiä peilin ja harkita tilannetta vielä uudelleen. Löysin peilin ja olin yllättynyt, takki näyttikin hyvältä!


Seuraava narinatilanne alkaa, kun huomaan nahkatakin hinnan; 25 euroa. Totean A:lle takin olevan hieman liian kallis tämän hetkiseen budjettiini, joka on olematon. A katsoo minua kuin pöljää ja yrittää selittää, että takki on Mangon takki ja aitoa nahkaa. Fäshiönistä mitään tietämättömänä lupaan testata sovituskopissa nahkista vielä uudelleen ja harrastaa syvää harkintaa.


Vajaata varttia myöhemmin tuijotan badass versiota itsestäni sovituskopin peilistä. Eihän tätä rotsia oikeasti voi jättää taakseen, kerta se on kuin luotu minulle. Kuinka monta kertaa tämän jälkeen törmään sopivaan oikeaa nahkaa olevaan nahkatakkiin tämän jälkeen. Lupaan pyhästi, etten osta samana päivänä enää mitään muuta ja riennän tiskille taikasanoin "Voiko maksaa 20 euroa käteisenä ja vitosen tililtä?" Teki mieli lisätä, että ostan takin ommellakseni persaukiseen takamukseeni paikan.


Kotona ihastelen takkia suuresti. Vasemmassa hiassa on vetoketjutasku yksityiskohta, joka näyttää täydelliseltä. Oikealta kädeltä sen sijaan puuttuu jotain.. Kaipaisi ehkä hihamerkin. Kaivelen laatikoita ja löydän 3 vuotta säästellyn biohazard-hihamerkin. Ompelen Totuuden anatomia televisiosarjaa katsellessa patchin paikoilleen ja ihastelen illan tulosta.



Tattadaa! Kävin heittämässä tuntilistan, tsekkaamassa ylioppilasteatterin postin, äänestämässä sekä kaupassa tämännäköisenä tänään. Jätin pipan kotiin, koska olin vain -0.7 astetta pakkasta. Jos vertaa tiistaiseen lookiin, niin mummot katsoivat ja pahasti. Tulin kotiin ja mies totesi minun näyttävän ihan badassiltä. Oikea nahka tuoksuu oikealta nahalta ja on todella lämmin sekä miellyttävä päällä. Rotsi on tammikuun paras ostos ehdottomasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti