perjantai 2. joulukuuta 2011

Sateista joulua?

Hiljainen ja vesisateinen viikko alkaa arkipäivien puolesta olla pian pulkassa. Joulukuu on aloitettu vallan hurmaavassa sadekelissä. 


Unohdin esitellä viime viikolla ostamani Sub street wearin s-kokoisen miesten paidan. Oli vain ihan pakko. Minun värit ja asennepaita. 7 euroa oli hintaa alennusrekistä.


Tilasimme miehekkeen kanssa liput jo ensi vuoden Tuskaa varten. Se on melkein ainut keikkarykelmä, johon viitsii vaivautua Rovaniemeltä asti lähtemään. Täältä keikalle itsensä roudaaminen on aina niin nihkeää ja kallista. Keikkaliput voivat olla halpoja, mutta jollain pitää aina perille päästä.

Ja mikä hieman isompi nimi sitä tietenkään Rovaniemelle asti keikalle vaivautuisi. Tämän vuoden odotettuna yllättäjänä ehkä Sotajumala, joka sekin kävi keikalla viime maaliskuussa. Sen kerran kun Desert Planet keikkailee täällä 10. päivä Tight Nightissa, niin olen itse Oulussa. 

Raskasta joulua kiertue olisi nyt lauantaina Oulussa, mutta kun on kerran ollut Helsingin päässä kuuntelemassa keikkaa, jolla melkein kaikki laulajat ovat, ei halua maksaa maltaita puolikkaasta kokoonpanosta. Olen käynyt keikalla kahtena vuonna, yhdesti Helsingissä ja yhdesti Torniossa. Tornion keikka oli aika lame verrattuna Helsinkiin, valitettavasti.


Päivät kuluvat yllä olevan sarjakuvan tunnelmissa.

Nyt on pakko jakaa jotain, joka tuo minulle joulun kotiin. Sen lisäksi, että cd-soitin huudattaa Raskasta joulua, Raskaampaa joulua sekä Timo Rautiaisen & kumppaneiden tiernapoikia levyltä. The Joulukalenteri on pelottanut minua jo vuodesta 1997. Olen ollut seitsemän vuotias kyseisen joulukalenterin tullessa telkkarista ja muistan pelänneeni ohjelmaa todella paljon. Edelleenkin musiikit laittavat kylmät väreet pitkin selkäpiitä, mutta nyt jo nautitaan myös!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti